Karolina Zych

Urodziła się w 1979 roku w Radomiu, gdzie ukończyła Szkołę Muzyczną w klasie fletu poprzecznego.

Swoje umiejętności rozwijała w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, a następnie w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku na wydziale Alte Musik, w klasie fletu traverso Benedeka Csaloga.

Jest specjalistką w dziedzinie gry na historycznych fletach poprzecznych od XVIII do XIX wieku. Stale współpracuje z orkiestrą Capella Cracoviensis, z którą występowała pod batutą m. in. Jana Tomasza Adamusa, Andrew Parrota, Paula McCreesha, Christophe Rousette'a, czy Alessandro Moccii, wykonując szeroki repertuar od baroku do romantyzmu. Jako solistka brała udział w festiwalach: Bach Fest Leipzig, Festiwalu Bachowskim w Świdnicy, Forum Musicum we Wrocławiu, Festiwalu Muzyka Mistrzów Baroku w Białymstoku, Theatrum Musicum w Krakowie, Festiwalu im. Julity Slendzińskiej w Białymstoku, Festiwalu im. Mikołaja z Radomia w Radomiu.

Współpracuje także z jedyną w Polsce klawikordzistką Marią Erdman, flecistką Luaną Gundersen, z którą tworzy duet koncertujący w Polsce i Norwegii, kwartetem Musicarius, orkiestrą Diletto z Białegostoku, orkiestrą La Tempesta, Wrocławską Orkiestrą Barokową, Radomską Orkiestrą Kameralną. Obecnie jest wykładowcą w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, gdzie prowadzi klasę fletu traverso oraz zajęcia metodyczne i praktyczne z kameralistyki.

Pracuje również jako nauczyciel fletu współczesnego w Zespole Szkół Muzycznych im. O. Kolberga w Radomiu. Prowadziła kursy interpretacyjne i metodyczne w wielu ośrodkach w kraju.

Obecnie zajmuje się badaniem wykonawstwa niemieckiej muzyki fletowej XVIII wieku, przygotowując się do obrony przewodu doktorskiego w Akademii Muzycznej w Poznaniu.